Keine Verbindung zum Laser

Hi
I have a Z Zelus CO2 laser 50W.
On the controller box in the device itself is AWC708S CON TROCEN
I downloaded a trial version of LightBurn 5 weeks ago.
I connected the laser via USB and it found it immediately and I was ready to go.
Then I worked with it 3 weeks everything super.
Now I have updated my laptop to Windows 10 over Easter and bought a full version of Lightburn.
Now when I connect my laser with the USB cable, I no longer get a connection.
I downloaded the Lightburn update version 0.9.24 today.
When I search for my laser, it does not find it.
How can this be, when 2 weeks ago everything was working fine?

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Hi
Ich habe einen Z Zelus CO2 Laser 50W.
An der Controllerbox im Gerät selber steht AWC708S CON TROCEN
Ich haber mir vor 5 Wochen eine Testversion geladen von LightBurn.
Den Laser habe ich per USB angeschlossen und er hat Ihn auch sofort gefunden und es konnte los gehen.
Dann habe ich damit 3 Wochen gearbeitet alles super.
Jetzt habe ich meinen Laptop auf Windows 10 geupdatet über Ostern und habe eine Vollversion von Lightburn gekauft.
Wenn Ich jetzt meinen Laser anschließe mit dem USB- Kabel, bekomme ich keinen Verbindung mehr.
Habe das Update Lightburn Vers. 0.9.24 heute geladen.
Wenn Ich nach meinem Laser suche findet er Ihn nicht.
Wie kann das sein, wenn es von 2 Wochen noch alles reibungslos funktoiniert hat ???

Gruß
MSL

I have the same. After updating to Big Sur 11.3 there is no connection with my controller. I use also LB 0.9.24

This topic was automatically closed 30 days after the last reply. New replies are no longer allowed.