Laser brennt bei Leerfahrt,was tun (Laser burns when empty, what to do)

Hallo,mein Name ist Christian und ich habe einen Eleksmaker.
nun mein Problem,der laser bleibt bei Leerfahrten immer eingeschaltet wenn ich mit der LINE Einstellung arbeite,bite um Hilfe
lg

(translated to English)

Hello, my name is Christian and I have an Eleksmaker.
Now my problem, the laser always stays on when driving empty when I work with the LINE setting, please ask for help
lg

Most likely you haven’t enabled laser mode ($32=1) or you have the spindle power value mismatched between your LightBurn settings and the GRBL $30 setting. Read here: https://github.com/LightBurnSoftware/Documentation/blob/master/CommonGrblSetups.md#common-grbl-setups

If you’re using the GRBL-M3 device, check that the S-Value Max setting in the Device Settings is 255. (the default is 1000 for new GRBL, 255 for older GRBL).

Danke fĂĽr den Tipp ,funkt jetzt super

(translated to English)

Thanks for the tip, works great now

1 Like

Hallo,kannst du mir bitte sagen was ich umstellen muss damit damit der Laser bei kleiner Schrift die Leistung zurĂĽcknimmt,
Danke
lg Christian

Hello, can you please tell me what I have to change so that the laser takes back the power in small letters,
Thank you
lg Christian

I do not understand the question - can you try to word it differently?

Ich verstehe die Frage nicht - können Sie versuchen, sie anders auszudrücken?


Ich will eine kleine Schrift in Holz gravieren,mein Problem ist das es nicht schön aussieht da der Laser in den Kurven zu stark brennt,die Schriftlänge ist etwa 25mm und die Schriftart ist AR BLANCA,habe auch ein Bild mit hochgeladen.
Danke
lg Chris

Which GRBL device are you using in LightBurn? It looks like you are using GRBL-M3 - as the speed varies, the power does not change, so you get dark corners. Any time the laser has to slow down, it will burn darker. The best way to get a nice consistent darkness is to go slower.

Welches GRBL-Gerät verwenden Sie in LightBurn? Anscheinend verwenden Sie GRBL-M3. Wenn sich die Geschwindigkeit ändert, ändert sich die Laserleistung nicht, sodass dunkle Ecken entstehen. Immer wenn der Laser langsamer werden muss, brennt er dunkler. Der beste Weg, um eine schöne, gleichmäßige Dunkelheit zu erreichen, ist, langsamer zu werden.

Ich verwende GRBL -M3(1.1e or earlier)

Then the only thing you can do is use a lower power setting and go slower. Older versions of GRBL (before version 1.1f) do not have the ability to vary the output power as the speed changes, so this is the result you will get.

Dann können Sie nur noch eine niedrigere Leistungseinstellung verwenden und langsamer fahren. Ältere Versionen von GRBL (vor Version 1.1f) können die Ausgangsleistung nicht ändern, wenn sich die Geschwindigkeit ändert. Dies ist das Ergebnis, das Sie erhalten.

Hallo,können sie mir sagen wie stark der Laser sein muss um eine 2-3mm starke Sperrholzplatte zu schneiden,ich habe zur Zeit einen Eleksmaker mit2500mw
danke

Hello, can you tell me how strong the laser has to be to cut a 2-3mm thick plywood board, I currently have an Eleksmaker with 2500mw
Thank you

A 5W diode will do it, but very slowly - several passes at full power, only a few mm per second. A 40w laser will do it much faster.

Eine 5-W-Diode wird es tun, aber sehr langsam - mehrere Durchgänge mit voller Leistung, nur wenige mm pro Sekunde. Ein 40-W-Laser erledigt das viel schneller.

This topic was automatically closed 14 days after the last reply. New replies are no longer allowed.