Laser ne s'éteint pas entre les déplacements

Bonjour,
JE viens vers vous car un problème survient constamment
Mon laser ne s’éteint pas lors de ses déplacements, production de traits indésirables.
J’ai changé dans GRBL le ligne LASER MODE $32=0 pour $32=1, mais rien ne change.
Auriez-vous une idée?
Merci d’avance

Hello,
I'm coming to you because a problem occurs constantly
My laser does not turn off when it moves, producing unwanted lines.
I changed in GRBL the LASER MODE line $32=0 for $32=1, but nothing changes.
Would you have an idea?
Thanks in advance

The movement lines don’t turn off because you don’t have laser mode enabled, or possibly because your spindle max setting ($30) doesn’t match the setting in LightBurn 1000 is the default in LightBurn and in GRBL, but some software changes it. You can see your GRBL settings by typing $$ in the console and pressing enter.

If you command $$ in LightBurn’s Console window, what is the output? This would tell us if your commanded changes to $32 are being saved to your laser’s memory.

bonjour,
Merci pour votre réponse, après test sur LaserGRBL, la variable $32 est bien égale à 1, mais dans lightburn elle est égale à 0.
J’ai essayé de la changer de 0 à 1 dans lightburn, il me dit qu’il l’écrit bien, mais rien ne change, cette variable reste toujours à 0 (Faux).
J’ai comme l’impression que lightburn n’écrit pas dans le Firmware
Pour la variable $30, c’est ok je suis bien à 1000
Donc pourquoi??
A++

This topic was automatically closed 30 days after the last reply. New replies are no longer allowed.