Until recently, I’ve been using my laser with LightBurn without any problems. I’m not sure if it’s a problem with my laser or LightBurn, but both seem to work fine separately… I’ll explain in more detail.
The first thing I do is turn on the laser, which is a Monport 40W (GRBL). Then, the next thing I do is open the LightBurn program. Once opened, I choose my USB port and select it. What it normally does is make the laser head move back to its initial position, but it has stopped doing so. So, something is wrong, and it won’t let me move the laser anywhere. And this is all I’ve tried:
I’ve checked the settings and everything seems fine; they’re just as I was using them until a few weeks ago.
I disconnected the cable that runs from the laser to the PC, and when I insert and remove it, the connection/disconnection sound comes on the computer.
I tried shutting down the PC completely in case something happened when it started.
I’ve checked all my laser connections in case any cables have come loose, and everything seems to be fine.
I renewed my LightBurn license, which expired a month ago, in case it was due to a program update.
I don’t know what else to do. I’m desperate because I’m piling up so much work. If this has happened to anyone else, please let me know what I need to do to get my laser online.
Thank you so much!!!
Hasta hace poco he estado usando mi láser con LightBurn sin problemas, y no estoy segura si es problema de mi láser o de LightBurn pero ambos parece que por separado van bien… explico mas detalladamente.
Lo primero que hago es encender el láser que es un Monport 40W (GRBL), después lo siguiente que hago es abrir el programa LightBurn, una vez abierto elijo mi puerto USB y lo selecciono, y lo que normalmente hacía es que el cabezal del laser se movía a su posición inicial y eso ha dejado de hacerlo, por lo tanto quiere decir que algo va mal y no me deja mover el láser hacia ningún lado. Y esto es todo lo que he intentado:
- He revisado los ajustes y parece estar todo bien, están tal y como lo he estado usando hasta hace unas semanas.
- He desconectado el cable que va del láser al PC y al ponerlo y quitarlo suena en el ordenador el sonido de conexión / desconexión.
- He probado apagando por completo el pc por si hubiese ocurrido algo al comenzar.
- He revisado todas las conexione de mi láser por si se hubiese soltado algún cable, y parece que también está todo correcto.
- He renovado la licencia de LightBurn que la tenia caducada desde hace un mes por si fuese por algo de alguna actualización del programa.
No se que más hacer, estoy desesperado porque se me acumula el trabajo, si a alguien mas le ha pasado a ver si me indican lo que tendría que hacer para que mi láser se conecte.
Muchas Gracias!!!