Petit souci de coupe (Minor cutting issue)

bonjour à toutes et tous, je vous explique mon petit souci lors de coupes de contreplaque.
ayant la S10 depuis quelques jours, je m’exerce sur du contreplaque afin de tester les réglages; donc je fais une coupe sur du 5mm en 1 passe, puis j’essaie de la gravure sur du jean.
Je m’aperçois que ma buse est encrassée, je la nettoie et je remonte.
le lendemain je refais des essais sur le même contreplaque, j’utilise les mêmes réglages et la aucune coupe ne se fait malgré plusieurs passes. Ce matin j’enlève ma buse pour voir ce qui se passe, et la je m’aperçois que le joint s’était mis de travers et devait réduire l’efficacité du laser.
donc de nouveau test cette apprès midi après nettoyage.
ci joint l’état du joint
Conclusion: faites attention quand vous remontez la buse
Stéphane

hello to all, I explain my little problem when cutting plywood.
having the S10 for a few days, I practice on plywood to test the settings; so I make a cut on 5mm in 1 pass, then I try engraving on jeans.
I realize that my nozzle is clogged, I clean it and I go back up.
the next day I redo the tests on the same counterplate, I use the same settings and no cut is made despite several passes. This morning I remove my nozzle to see what is happening, and I realize that the seal had gone askew and must have reduced the effectiveness of the laser.
so new test this afternoon after cleaning.
attached the state of the joint
Conclusion: be careful when reassembling the nozzle
Stephane

Uploading: 20221024_102016.jpg…

Unfortunately, the image is not loading. But assembly of the nozzle is a critical step, you should really care about. I just had one user that cracked both lenses by accidentally getting the o-ring inside the line of laser beam…
Here are some videos how to do the process: Guide to mechanical adjustments and maintenance - Diode Laser Wiki

merci pour l’info

thank you for the information

Est ce que vous savez si cette personne a pu changer uniquement ses lentilles ou le laser entièrement
Merci d’avance

Do you know if this person was able to change only their lenses or the laser entirely?
Thanks in advance

Je pense que vous pouvez acheter des lentilles de remplacement chez Sculpfun, donc pas de soucis. Cela ne ferait probablement pas de mal d’avoir des pièces de rechange en main.

I think you can buy replacement lenses from Sculpfun, so no worries. It probably wouldn’t hurt to have spares on hand.

I don’t know if I got the question correctly, but you can exchange the lens when broken. You can’t buy spare lenses, but ask Sculpfun support for a replacement once it’s broken.