Problemi con Lightburn e Sculpfun S9 (Problems with Lightburn and Sculpfun S9)

Salve, ho acquistato una Scupfun S9,ma non riesco a capire come mai quando devo tagliare un materiale che sia cartoncino o legno, sia con un passaggio che con più passaggi non mi passa sullo stesso punto. Ad esempio se disegno un rettangolo o non me lo chiude o lo fa storto stessa cosa con un cerchio. E in più quando taglio mdf da 4mm potenza 90% 200mm/s 4 passaggi ci sono punti in cui non si taglia e il pezzo non si stacca. Come posso risolvere questi problemi? Da cosa sono causati?

Hi, I bought a Scupfun S9, but I can’t understand why when I have to cut a material that is cardboard or wood, both with one pass and with several passes it does not pass me on the same point. For example if I draw a rectangle either it doesn’t close it to me or it does it wrong with a circle. And in addition, when I cut 4mm mdf power 90% 200mm / s 4 passes there are points where it does not cut and the piece does not come off. How can I solve these problems? What are they caused by?

fai un piccolo test, traccia con il laser una linea da 50mm e misurala con una riga, sia su X che su Y così cominciamo a vedere se gli stepmm sono giusti, poi passiamo alla potenza

do a little test, trace a 50mm line with the laser and measure it with a line, both on X and Y so we start to see if the stepmm are right, then we move on to the power

This topic was automatically closed 30 days after the last reply. New replies are no longer allowed.