Ik heb in LB een model van een sleutelhanger uitgesneden en nu wil ik een naam en logo graveren op de te graveren sleutelhanger die ik in de uitgesneden vorm de sleutelhanger leg. Hoe moet ik handelen om logo en naam netjes in het midden te krijgen? Logo en tekst gaan beide gelijktijdig gegraveerd worden.
Ik heb de handleiding er al op nagekeken maar ik vind geen link naar zoiets. Als ik vraag om de positie van de laserkop dan is er ook geen reactie en blijven X, Y en Z op 0 s taan.
Het zou heel erg fijn zijn dat er een nederlandstalige handleiding zou kunnen komen. Google vertalen is ook niet altijd alles…
Not sure this is going to help, but is how I would do it. First draw outline of your cutout and select it. Go to icons at top of page and select the last one far right. Here select move to page centre. Now do the same for your logo and the two should be centred on your grid. Adjust size and position if needbe. Now you can select all and move them around on the grid to your likeing. Before cuting or etching make sure the cut is the last operation. Hope that helps you get it where you want it.
Hallo Ron,
Allereerst bedankt voor de reactie. Het is mijn bedoeling dat ik verschillende sleutelhangers uitsnij in een 3mm plaat. Als ik dan een sleutelhanger moet graveren dan kan ik deze op de uitgesneden plek leggen en dan graveren. Nou weet ik dat het mogelijk is om die bepaalde startposities op te geven alleen weet ik niet hoe dat gaat. Ik heb jouw methode geprobeerd maar dat lukte (mij) niet. Ik hoop dat ik zo wat duidelijker heb uitgelegd wat de bedoeling is.
Ah, sorry, I send the German links, here is the one in English: Coordinate systems & workpiece alignment - Diode Laser Wiki This link directly links to the specific section of the page.
The way is to draw a template in LightBurn. Engrave some squares around the cutouts, so that you have an easy reference point. Then do the cutouts. Now you can place the text in the same template in LightBurn at the desired place, move the laser to a starting position and only put the engraving to output.