Vevor 6W Laser bewegt sich nicht (Vevor 6W Laser bewegt sich nicht

Moin, ich bin noch komplett neu auf dem Laser Gebiet und würde mich sehr über Hilfe freuen. Ich habe mir jetzt einen 6W Diodenlaser von Vevor zugelegt.
Das zusammenbauen ging relativ einfach, dann wollte ich über mein MacBook mit dem Programm starten. Ich habe mir dazu die neueste Test Version von Lightburn runtergeladen. Lightburn konnte meinen Laser nicht automatisch finden also habe ich ihn manuell hinzugefügt. Das klappt auch soweit alles, in Lightburn steht er auch auf ready. Über den Feuer Knopf in Lightburn kann ich auch den Laser abfeuern. Doch sobald ich eine Form anwähle und start drücke oder ihn irgendwie anders bewegen möchte, steht dort nur noch busy und er bewegt sich nicht. Die Motoren haben sich bis jetzt noch kein Mal bewegt. Abbrechen kann ich dann auch nicht. In dem Textfeld steht durchgehen Stream wird gestartet Layer C00. Mehr nicht, aber es passiert nichts. Richtig angeschlossen habe ich eigentlich alles, habe es auch schon geprüft.

Muss ich noch irgendwo bei Lightburn etwas einstellen oder so? Wenn der Laser auf ready steht und eine Verbindung hat müsste der Treiber doch auch passen oder nicht?

Hello, I’m still completely new to the laser field and would be very happy about help. I have now bought a 6W diode laser from Vevor.
Assembling it was relatively easy, then I wanted to start the program on my MacBook. I downloaded the latest Lightburn test version. Lightburn couldn’t find my laser automatically so I added it manually. So far everything works, in Lightburn he is also on ready. I can also use the fire button in Lightburn to fire the laser. But as soon as I select a shape and press start or want to move it in any other way, it just says busy and it doesn’t move. The motors haven’t moved a single time yet. I can’t cancel either. The text box says Run Starts Stream Layer C00. Nothing more, but nothing happens. I actually connected everything correctly and have already checked it.

Do I still have to set something somewhere in Lightburn or something? If the laser is ready and has a connection, the driver should also fit, shouldn’t it?

Most of these engravers use the CH340 family of serial communication chips.

The Driver for your Mac is here on the chip Manufacturer’s website. https://www.wch-ic.com/downloads/CH341SER_MAC_ZIP.html

Be sure to run this as an admin if possible. Also as you click through avoid the OK button that stops the installation. You may even need to enter your password to complete the installation.

After installing the CH340 driver, look at the middle box along the bottom row of the Laser window. Click that box and select the serial driver with the letters ‘wch’ in the name. That will be the correct port with the driver installed.

Den Treiber habe ich jetzt nochmal installiert. Jetzt steht auch in Lightburn Programm cu.wchusb. Die Verbindung ist auch da, aber er bewegt sich trotzdem nicht wenn ich ihn starte.
Die Feuertaste zum Test des Lasers geht aber.

I have now reinstalled the driver. Now the program cu.wchusb is also in Lightburn. The connection is also there, but it still doesn’t move when I start it.
But the fire button to test the laser works.

Bei lasergrbl funktioniert der Laser. Er befolgt alle Befehle. Dort ist er auch über den gleichen Port mit dem gleichen Kabel angeschlossen.
Nur bei Lightburn fängt er nicht mit dem Auftrag an

With lasergrbl the laser works. He obeys all orders. There it is also connected via the same port with the same cable.
Only with Lightburn does he not start the assignment

Your picture shows that you are connected to the correct port.

If LaserGRBL is running and connected to your engraver, LightBurn can not access the USB port and communicate.

Please confirm that LaserGRBL is closed in Task Manager. Unplug and reconnect both power and data cables for the engraver.

Once you are reconnected and communicating with your engraver. Please change the jog distance to 20mm in the Move Window and test the four compass arrows around the Home to confirm that the head of the engraver moves in the correct direction when commanded.

Lasergrbl hab ich geschlossen. Mittlerweile habe ich schon rausgefunden das meine Verbindung zum Laser funktioniert, da der Feuer Button funktioniert. Und wenn ich im Kommando Fenster einen bewegungs befehl über Gcode eingebe funktioniert dieser auch und der Laser bewegt sich.Aber sobald ich versuche den Laser mit dem move Befehl durch die Pfeile oder durch ein Projekt starte, passiert nichts ( die 20mm hab ich eingestellt) und wenn ich stoppe bleibt der Laser auf busy. Ich kann dann nichts mehr starten. Obwohl die Verbindung da ist.
Auf dem bild sieht man was er mir anzeigt, obwohl er sich nicht bewegt nachdem ich das Projekt gestartet habe.

I closed Lasergrbl. In the meantime I have already found out that my connection to the laser works because the fire button works. And if I enter a movement command via Gcode in the command window, it also works and the laser moves. But as soon as I try to start the laser with the move command using the arrows or a project, nothing happens (I set the 20mm) and when I stop, the laser stays on busy. Then I can’t start anything anymore. Although the connection is there.
In the picture you can see what he shows me, although he doesn’t move after I started the project.

Please request the System Information report and the Machine Settings from the Engraver as a next step. In the Console window where you entered the GCode command please type the following:
$i
$$
pressing enter after each one.

Please scroll back in the Console window and Select the text of the reports Copy them, and Paste them into a reply here.

This will be easiest to review.

A setting that may affect communication in the way you’re describing is the DTR Setting in Device Settings. Click Edit, Device settings and change the setting on the Switch. The need for the DTR setting is not known until it is tested and it may not be the cause of the communication concerns here.

This topic was automatically closed 30 days after the last reply. New replies are no longer allowed.