Cheap & Easy Roller Rotary

You take all the fun out of projects, don’t you?
:winking_face_with_tongue: :zany_face:

I couldn’t find a file to laser cut the wedges to lift the engraver to use the rotary axis.
My engraver is a LaserTree K1 60W

CS A small Q, how tight/loose do the M6 bolts have to be to go through the Outer and Inner Rollers…
You have the file as 1/4 inch holes, my file in LB have them at 6.7mm or 0.22638 inch, I just though that, that was a tad on the loose side…
Am I barking up the wrong tree…

Cheers Merlin…

As long as your Neje has the same amount of wires going to the motor, these will work. Otherwise, you will need to make or buy an adapter.

Because we are using wood which has different properties than plastic or metal, things need to be a bit more loose. Using a 1/4" bolt which measures a diameter of 6.26mm the rollers spin properly. However, I suggest you cut out one roller piece and check how it spins on the M6 bolt. You may need to have the holes changed to 6.5mm. If you are unsure how to do that, let me know and I’ll make a file specifically for M6 sizing. It won’t take me long, just a matter of adjusting the hole sizes.
I’ve built 3 so far using the plans with the 1/4" bolts and everything works fine.

I should point out that, even though Canada has been using the Metric system since the late 1970s, it’s still harder than it should be to find metric bolts, nuts, etc..
I have a waterjet that has both imperial and metric components. Luckily it hasn’t had any major problems yet.

Here are the files for the Front Assembly and Rear Assembly that I have changed the bolt holes from 6.7mm to 6.25mm to work better for those using M6 bolts. The Base Assembly won’t change as it does not use 1/4" or M6 bolts.
Metric Rotary Front For Manual.lbrn2 (1.0 MB)
Metric Rotary Rear For Manual.lbrn2 (408.5 KB)

1 Like

I repeat what I wrote earlier you’re a blood genius and a very nice guy …
I thank you for the files I was prepared to do them but thought I may as well cut and glue the base, and enjoy he sun, coming into winter soon…

Chees Merlin..

Bonjour M Geriatric
Merci pour votre partage à la toute communauté et moi même et je me suis dit pourquoi pas me lancer dans l’aventure et j’ai regardé pour les moteurs que vous préconisez nema17 mais il y a plusieurs model et ne concernant pas grand chose si vous pouviez m’orienté sur quel model prendre pour ma Creality Falcon 2 pro.
Merci d’avance pour votre retour
Cordialement
Christophe

I was just getting ready to unsubscribe from the monthly Lightburn summary because every time I opened it all I found was people posting problems.

Then this gem of a post popped up!

Excellent work! Thank you!!

1 Like

Dentro de Amazon España: [Zmbroll 235Pcs ABS Black Round Spacer OD 7mm ID 4.1mm for M4 Screws 15Sizes Non-Threaded Column Standoff Support Spacer Round Straight Tube Plastic Washer Standoff](https://

1 Like

A ver, un pregunta tonta de alguien que se inicia en el tema del láser. Supongo que las conexiones del motor PAP y, por tanto, sus movimientos, deben estar gobernados por una màquina láser que incorpore esta opción, cierto? Es decir, que no es posible adaptar el mecanismo rotatorio a un láser que no sea susceptible de manejarlo, solo utilizando LightBurn, es así?

Gracias por la atención y la ayuda.

Por cierto, un gran trabajo, gracias.

1 Like

Hola, Jaume,

Para utilizar un rotador tanto de rodillos como de mandril, hay que conectarlo en el eje “Y” de tu láser, desconectas el o los motores del eje “Y” y en su lugar conectas el rotador. Luego debes de decirle a LightBurn que le has conectado un rotador, debes de configurarlo. Esta opción de LightBurn la encontrabas en el menú de Laser Tools / configuración rotativa, allí encontrarás las herramientas para configurar LightBurn con las características de tu rotador. Suerte.

1 Like

Gracias por la información y la ayuda, Albert, cada día que pasa sigue sorprendiéndome (muy agradablemente) este programa. Una maravilla que vale hasta el último céntimo. Y, además, con una comunidad excelente.

Pues ya se otra cosa que ni tenía idea que fuera posible, y voy a poner en práctica tu trabajo.

Muchas gracias de nuevo.

Salu2 cordiales.

1 Like

Bona nit, Jaume,

No es mereixen.
Digues, quin làser tens?, jo tinc un Neje 3 Max, amb el capsal A40640 de dos díodes.

1 Like

Ui! jo un de senzill, Longer RAY5 10W, Però m’està donant un resultat increïble. Mai m’hauria pensat que tenia tantes possibilitats per fer coses…

1 Like

Bona nit Jaume,

Doncs com el meu mòdul làser. Els díodes que hi ha en el mercat com a molt son de 5,5 bats de potència, és a dir si el teu és de 10 bats totals vol dir que també és de dos díodes. Que jo sàpiga de làsers de díode, com a molt n’hi ha de vuit díodes 44 bats en total.

Vols construir-te el rotador de Geriatric C S? Sembla un projecta força ben parit que C S s’ha treballat força bé, fins i tot ha fet un PDF amb tota mena de detall del muntatge del rotador de rodet. He vist en una altra publicació seva aquí en el https://forum.lightburnsoftware.com/, que també té un rotador de mandril dibuixat, a veure si també el publica. Estaria bé, poder fer-ne dos diferents, un de rodet i un de mandril.

Aquest matí he anat a buscar el tauler de MDF de 3 mm de gruix i he començat a tallar les peces, però he fet pana i el làser s’ha espatllat aquesta tarda, sembla que el connector del cable d’alimentació del mòdul làser s’ha fet malbé. Vejam si demà puc acostar-me a la tenda d’electrònica i comprar-ne un de nou.

1 Like

Hola, Albert, no tinc ni idea de si té un o dos díodes, no ho especifica al TBO de la màquina, però la veritat és que funciona perfectament. Fa temps vaig començar per construir-me una impresora 3D des de zero, i aquest làser funciona igual, amb coordenades, el què no em ve de nou. Vaig decidir comprar-la en lloc de fer-la. Massa temps invertit i problemes recurrents. En fi…

De moment he pillat el tema del rotador, i l’he desat. No ho intentaré immediatament, ja que tinc un munt de coses a fer abans de liar-me més amb accessoris per la maquina, però resta a la la llista d’espera.

On compres l’MDF? Si et serveix d’alguna cosa, jo el compro a Leroy Merlín de Sabadell. Compro un tauler sencer de 3mm i allà mateix me’l tallen gratuïtament a DIN A4, que és la mida que utilitzo habitualment en els meus treballs. Surten una pila de A4 i a un preu molt inferior (sobre els 20-25€), molt inferior al que costaria solament la meitat comprat per Internet.

Molta sort amb la substitució del cable avariat.

Ja diràs quelcom.

Salutacions cordials.

Bon dia, Jaume

Ja he arreglat el làser, ja torna a funcionar.
Jo estic a Terrassa i vaig comprar el MDF de 3 mm de gruix a Fustes Terrassa, que no està massa lluny de casa, em va costar un tauler de 1200 x 2400 mm tallat en nou peces 23 €. Això sí, vaig haver de quasi suplicar-ho, aquestes dates d’abans de Setmana Santa van de cul.

Me n’alegro que ja tinguis la màquina a punt.

El preu de l’MDF no està malament. Jo soc a Barcelona, però vaig a Sabadell, perquè treballava a Cerdanyola, ja m’ho conec i sé que en tenen. De tant en tant vaig a l’antic curro i aprofito. I per època de festes, ja se sap, tothom perd (perdem) el nord…