Auch ich hab Probleme seit dem Update, kein einziger Brennauftrag mehr vollständig produziere nur mehr Mist … hab jetzt auf die version zurück gestellt ohne die letzten 3 update´s … schau ma mal …
I’ve also had problems since the update, not a single burn order is completely produced anymore, just more crap… I’ve now switched back to the version without the last 3 updates… let’s see…
I’m sorry to hear that you’re having problems with Burn Order. Can you share a file and precisely describe the symptoms so i can help you resolve this?
Habe nun wieder auf die ursprüngliche version rückgestellt und 2 stück Fliesen ohne Probleme gebrannt … tja Update sind sicher eine gute erfindung jedoch sollten sie nicht das Produckt verschliembessern …
I have now returned to the original version and fired 2 pieces of tiles without any problems … well updates are certainly a good invention but they should not seal the product …
Strangely, it breaks off again during the 2nd run … i.e. the laser loses the connection for whatever reason since I had installed the update I’ve only produced more crap … I’m seriously asking myself why did it have everything before the update made without any problems and since the update has been on it it is no longer usable …
My Maschine ist ein I-Mac Pro 2017 mit Big Sur 11.6.1 … per USB
My Laser Sculpfun S9
grüsse Stone
Komischer weise bricht er wieder ab beim 2 durchlauf … sprich der Laser verliert die verbindung warumm auch immer seit ich die Update aufgespielt hatte produziere ich nur mehr Mist … ich frage mich jetzt ernsthaft warum hat er vor den Update alles gemacht ohne Probleme und seit die Update drauf sind ist er nicht mehr zu gebrauchen …
Strangely, it breaks off again during the 2nd run … i.e. the laser loses the connection for whatever reason :frown:since I had installed the update I’ve only produced more crap :frown:… I’m seriously asking myself why he had everything before the update made without any problems and since the update is on it it is no longer usable …
Ja muss ich und heute war das erste mal das er nachher auch den brennvorgang nicht beendet hat …
warum ist das seit dem Update so ?? … anbei das Protokoll wie gewünscht …
Auf Verbindung warten…
error:7
Der EEPROM-Lesevorgang ist fehlgeschlagen. Auf die Standardwerte zurücksetzen und wiederhergestellt.
Yes I have to and today was the first time that he didn’t finish the burning process afterwards…
why is it like this since the update? … Enclosed the protocol as requested …
Waiting for connection…
error:7
The EEPROM read failed. Reset to defaults and restored.
This indicates that the error 7 was cleared by the reset and that the GRBL stream completed without an error message.
If the job stopped you’re now likely looking at a bad USB cable, a bad power supply or some other problem in the engraver. According to this report - LightBurn did it’s part.
Conclusion: software version 1.1.0.3 - 1.0.1.2 - 1.0.1.1 the burning process is always interrupted, only a restart makes the burning process complete with 1 level, as soon as you append a 2 level this is interrupted at some point and the laser stops. … software version 1.0.0.0 - 1.1.0.0 the laser runs through several levels without any problems … the USB cabling and the power supply unit have never been changed … Conclusion: I will not do any more updates because it causes a deterioration and I can’t see the added value of an update…
Best regards, John
Fazit: Softwareversion 1.1.0.3 - 1.0.1.2 - 1.0.1.1 wird der Brennvorgang immer unterbrochen, nur ein Neustart macht das der Brennvorgang mit 1 Level fertig gestellt wird, sobald man ein 2 Level anhängt wird dieser irgendwann unterbrochen und der Laser bleibt stehen … Softwareversion 1.0.0.0 - 1.1.0.0 läuft der Laser ohne probleme durch auch mehrere Level … an der Verkabelung USB und an dem Netzteil wurde nie etwas geändert … Fazit: werde keine Update mehr machen da es eine Verschlechterung herbeiführt und ich den Mehrwert eines Updates nicht erkennen kann …
Beste Grüsse Johann